La Sfida dei Giganti (1965)

Alternatieve titel: Hercules the Avenger

Italië
Avontuur / Fantasy

geregisseerd door Maurizio Lucidi
met Reg Park, Gia Sandri en Giovanni Cianfriglia

De Godin van de Aarde, Gea, wil wraak plegen op Hercules. Ze ontvoert zijn jonge zoon Xanto. Terwijl onze held in haar rijk van de duisternis afdaalt om hem te bevrijden, verovert Gea's zoon Anteo het koninkrijk van Syracuse. Met de gigantische macht van de Griekse mythologie leveren de twee reuzen een laatste strijd en onder de ruïnes van Syracuse ervaart Anteo de krachtige woede van zijn rivaal...

avatar van Brix
Een knip en plakwerkje, samengesteld uit fragmenten van twee andere Hercules films met Reg Park, plus toevoeging van "originele"opnames.

Triest dat daarvoor misbruik gemaakt moest worden van de beste Hercules acteur ooit, want dat blijft Park voor mij in ieder geval.