21 Days under the Sky (2016)

Alternatieve titel: Highways

Documentaire / Roadmovie

geregisseerd door Michael Schmidt
met Troy Critchlow, Gentry Dayton en de stem van Robert Patrick

Een groep onverschrokken avonturiers stapt op hun oldtimer-motoren en begint aan reis van twee weken door de mooiste landschappen van Amerika. Deze vier mannen ontmoeten elkaar in San Francisco om een road trip te beginnen van ruim 6000 km langs de Lincoln Highway - de oudste kust naar kust route, die het oosten en westen verbindt. Ze rijden op oldtimer “choppers”; motoren die vaak mankementen hebben en waarvan de benzine gauw opraakt. Via de hoogtepunten en dieptepunten van deze lange reis, onderzoekt de documentaire de tijdloze Amerikaanse liefde voor de motorfiets en de zelfs nog grotere Amerikaanse traditie: de road trip.

Nu te zien op Netflix

Zeer fijn kijkvoer. Zeker als je iets hebt met Amerika en dan vooral zijn uitgestrektheid en highways.
Ook het stukje geschiedenis dat er in voorbij komt vond ik interessant.

De film spreekt erg tot de verbeelding en je begint spontaan ervan te dromen om op een chopper te kruipen en wekenlang te gaan rijden.