I Pirati della Costa (1960)

Alternatieve titels: Les Pirates de la Côte | Pirates of the Barbary Coast | Pirates of the Coast

Italië / Frankrijk
Avontuur

geregisseerd door Domenico Paolella
met Lex Barker, Estella Blain en Livio Lorenzon

Door een verrader valt het Spaanse oorlogsschip van Kapitein Louis in de handen van piraten. De kapitein wordt zelf voor het verraad verantwoordelijk gesteld en krijgt levenslang maar door muiterij dwingt hij het schip van de veroordeelden naar Tortuga te varen. Hij wordt de dapperste onder alle zeelieden en bevrijdt Isabelle, een Spaanse gouvernante, die gekidnapt werd. Door een hoog verraad staat er een oorlog op punt uit te breken tegen Engeland. Met een moedige tussenkomst redt Louis andermaal de situatie en worden zijn vorige beschuldigingen geannuleerd. Isabelle wordt verliefd op de loyale kapitein...