Das Ministerium für Staatssicherheit - Alltag einer Behörde (2003)

Duitsland
Documentaire

geregisseerd door Christian Klemke en Jan Lorenzen
met Kurt Zeiseweis, Siegfried Rataizick en Gerhard Niebling

Negen voormalige hoofdambtenaren van het Ministerie voor Staatszekerheid doen een boekje open over de alledaagse praktijken tijdens de DDR-jaren. Ze geven een gedetailleerd verslag over de technieken van de geheime dienst, psychologische trucs tijdens verhoren, en het inzetten van onofficiële mede-arbeiders van het ministerie (vrienden, kennissen, familieleden van de verdachte). Één ding hebben de voormalige Stasi-generalen en -officieren gemeen: ze zijn zich niet bewust van enige schuld.

avatar van Mug
Mug
Documentaire die na het megasucces van Florian Henckel von Donnersmarcks Das Leben der Anderen opnieuw in de spotlight staat, met naast een dvd-release ook een re-release in de Duitse bioscoopzalen.