• 8.662.116 stemmen

Full Metal Village (2006)

Documentaire / Muziek | 90 minuten

Oorspronkelijke taal: Duits

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Full Metal Village

Buiten grazen de koeien in weilanden en binnen worden zelfgebakken koekjes gegeten tijdens de koffiepauze. Boeren tonen trots hun gras- en maisvelden, terwijl hun kinderen dromen van verre reizen. Het dagelijkse leven in het onopvallende Duitse plattelandsdorpje Wacken verloopt zoals altijd rustig. Maar één keer per jaar wordt die idyllische rust verstoord door het Wacken Open Air, een groot heavy metal muziekfestival. 40.000 mensen gekleed in zwarte kledij zijn te vinden in de buurtsuper, in de weilanden en met de vuisten omhoog voor een megagroot podium, waar 'godslasterlijke herrie' uit de luidsprekers schalt. Twee uiteenlopende culturen worden tijdens dat ene weekend met elkaar geconfronteerd.

Hehe, lijkt me grappig.

avatar van Barfly

Barfly

En dat is ie ook.

Het plattelandsleven staat centraal, waarbij de inwoners af en toe hun commentaar leveren op het grote metalfestival dat al jaren georganiseerd wordt door leden van de gemeenschap. Dat commentaar varieert van: "Het zijn allemaal satanisten en ik heb gehoord dat ze er dieren slachten." tot de voorganger van de kerk die opmerkt nog nooit noemenswaardige problemen te hebben ervaren, ofschoon sommige leden van de kerk eerst bang waren dat de jongelui grafschennis zouden plegen.

Het festival is ooit opgestart door lokale jongeren die zelf in bandjes speelden. Aldus vatte men het idee op de bandjes op een grasveldje te laten spelen. Dat is ondertussen wat groter geworden.

Leden van de gemeenschap worden ingezet als stewards en opruimdienst en zo verdient menigeen er wat mee.

Hilarisch is een scène waarbij de plaatselijke blaaskapel het festival opent en de hele massa in het zwart geklede langharigen vrolijk mee headbangt op een schlager.

avatar van shrink

shrink

• 2081 stemmen

Ik vond het helemaal niks. Wat een traag tempo. En ze hadden veel meer moeten doen op de dagen dat Wacken daadwerkelijk in het dorp is.