Nos Amis les Terriens (2006)

Alternatieve titel: Our Earthmen Friends

1 stem

Frankrijk
Sciencefiction

geregisseerd door Bernard Werber
met Annelise Hesme, Audrey Dana en Boris Ventura

Om de menselijke soort in gecontroleerde omstandigheden te bestuderen, plukken buitenaardse wezens een willekeurige man en een vrouw uit een bos en plaatsen ze hen in een kooi. Subject A is Agathe, een kunstenares wiens explosieve temperament gecompenseerd wordt door het gepieker van subject B, muzikant Bernard. Allerlei dagelijkse objecten, zoals toiletten, kippen en viltstiften, worden één voor één in de kooi gegooid om te observeren wat de mensen ermee gaan doen. Ondertussen op Aarde, ontmoeten de respectievelijke vriend en vriendin van subjecten A en B elkaar. Ze beginnen al snel aan een onhandige, verwarde relatie die uiteraard tot in de kleinste details wordt gadegeslagen door de nieuwsgierige buitenaardse wezens.

avatar van 606
zeer appart verhaal