Petersburg Places and Paintings (2004)

1 stem

Nederland
Documentaire

geregisseerd door Ben van Lieshout

De Russisch-Nederlandse schilderes Tatyana Yassievich verdeelt haar tijd tussen Sint-Petersburg, Amsterdam en Berlijn. Regisseur Van Lieshout volgt haar in deze drie steden, terwijl ze foto's en aantekeningen maakt van alledaagse publieke ruimten: treinstations, flatgebouwen, kantines. Die schildert ze vervolgens in een realistische, maar vereenvoudigde stijl en zonder mensen, als toneeldoeken voor de verhalen die op die plekken worden geleefd.

Aardig portret van Van Lieshout over de Russische schilderes Tatyana Yassievich. Mooi gedraaid, maar het doet hier en daar helaas wel wat te gemaakt en daardoor traag aan. Had ook wel een beetje korter gekunt.