L'Uomo dal Guanto Grigio (1948)

Alternatieve titel: Man with the Grey Glove

Italië
Misdaad / Thriller

geregisseerd door Camillo Mastrocinque
met Annette Bach, Antonio Centa en Mario Del Monaco

Een beroemd schilderij van Di Messina wordt door Antonello toevertrouwd aan een oude restaurateur. Wanneer het werk wordt hersteld en tentoongesteld, beweert Drago, een kunstcriticus, dat er slechts één exemplaar van bestaat. Anne, een jonge schilder, verklaart echter dat een restaurateur haar had gevraagd heeft om er een kopie van te maken. De politie wil de man ondervragen, maar vindt hem dood. Max, een vriend van Anne, gaat naar de studio in de hoop om het schilderij te vinden. Een tijd later vinden ze hem neergestoken met een mes dat van Anne is. Anne krijgt een aanwijzing en gaat Drago hierover informeren. Maar is die wel de geschikte persoon?