• 8.222.800 stemmen

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Britta Hosman

Met onder meer: Roef Ragas, Roeland Fernhout, Sara De Bosschere

Over Highland Gardens

Een schrijver, een acteur en een regisseur uit de Lage Landen laten een bevriende actrice naar Los Angeles overvliegen om een rol te spelen in de film die zij daar aan het maken zijn. Aanvankelijk is ze dolenthousiast over het project, maar snel komt zij er achter dat de verhouding tussen de drie mannen verziekt wordt door een geheim dat ze met elkaar delen. En terwijl dat geheim langzaam maar zeker ook haar identiteit aantast, knaagt de omgeving, Los Angeles, Hollywood, het hotel waar zij verblijven, gaten in haar gevoel voor wat werkelijkheid is en wat niet.

avatar van neo

neo (crew films)

Britta Hosman's speelfilm debuut kan er nog net mee door. Wat deze Lola vooral mist is de echte spanning, die op zich wel zou kunnen voortkomen uit het gegeven van een geheim wat de drie acteurs verbergen. Het is wat warrig en oninteressant gedaan met het spelen tussen wat realiteit is en wat niet. Toch wordt er wel iets van een sfeer opgebouwd die de boel wat levendig houdt. Prima gebruik ook van bestaande muziek. Weet niet of de regisseur meer speelfilms wil gaan doen of het voortaan maar bij documentaires, als voorheen, wil laten.

2.5 sterren

avatar van neo

neo (crew films)

Oftewel... Ze lijkt mij wel talentvol, maar dat zal de toekomst moeten doen blijken met volgende mogelijke speelfilms.

avatar van Robi

Robi

Een vage film waarvan de draad nauwelijks te volgen was en waar ik ook eigenlijk niet de moeite voor wilde doen

avatar van gotti

gotti

Oninteressant, slecht gespeeld en lelijk gedraaid.