August (2008)

geregisseerd door Austin Chick
met Josh Hartnett, Naomie Harris en Adam Scott

Het verhaal speelt zich af in Augustus 2001, slechts een maandje voor de terroristische aanslagen op het WTC in New York. Twee broers doen hun uiterste best om hun nieuwe financiële firma overeind te houden op Wall Street, niet wetende wat er allemaal staat te gebeuren.

avatar van Webby
interessant uitgangspunt, film die over amerika voor 11/09 gaat... ben benieuwd

avatar van .Fee.
(Weer) een film over 9/11? Ben heel benieuwd, dat wel. Josh Hartnett is goed, maar op deze poster kijkt hij toch wel érg freaky... Komt een beetje over als een slechte B-film. Maar goed, we zullen zien.

En zie ik daar nou David Bowie op de poster staan? Wat moet David Bowie nou weer in deze film?

.Fee. schreef:

Acteren? Dat kan Bowie wel hoor...

Ook grappig een journalist vroeg het volgende aan Bowie omtrend deze film:

I recently asked him how the filming had gone and it seems it wasn't the hardest day's work he's ever done.

Bowie had als antwoord:

"My bit was filmed last year not that far from where I live so it felt a little like wandering down the road for a morning paper, dropping into a quiet building and making a quick cameo appearance in a movie and continuing on home to read. Nice. - db"

avatar van Drs. DAJA
Godzijdank weer een film met David Bowie.

Z'n naam staat groot op de posters dus ik hoop dat Bowie in dat interview niet al te overdrijf met z'n grap.

avatar van Mc
Mc
David Bowie!
Én natuurlijk Josh Hartnett
Ik ben hier na het zien van de trailer best wel benieuwd naar. Zou zo maar eens wat kunnen worden.

avatar van edejong
Inderdaad een interessant uitgangspunt.
Bizar ook, aangezien je al weet dat alles op Wall Street binnen een week zal in storten.

Goeie film, zeker geen B-film!!! Verrassende film waarvan je moet houden, ik hield ervan!

avatar van Drs. DAJA
Een erg sterke film. Hartnett zet op indrukwekkende wijze het charismatische hoofdpersonage neer en doceert op sterke wijze de informatie die hij over het personage vrij geeft. Door een psychologisch goede uitwerking van de personage loopt het verhaal over het bedrijf een stuk beter. Overigens is David Bowie's (ene scene) weer meesterlijk. Vreemd dat hij niet voor meer gecast wordt.

avatar van ralfsjam
een boeiende film en zeer goed onderhoudend gedaan.heb me geen minuut verveeld. goeie acteurs in een lekkere sfeer. verhaal was opzich magertjes, maar zo in elkaar gezet dat het toch boeiend was. en dat kwam denk ik door de verschilende lagen van relaties. werk, prive en familie. en dat was allemaal goed in balans. ook de muziek droeg de film lekker. en okay.... Bowie was in there!!! maar laten we daar nu niet zo'n ophef over maken zeg! dat was ook maar en minuut! waarschijnlijk een vriendendienstje ofzo. van mij krijgt hij een 4 omdat de film me vast greep.

ik weet niet waar die film nou over ging?? oer relaties of geld?? maar vaag **

ben het met anthony eens, een beetje vage film, de bedoeling is niet echt duidelijk. Desalniettemin boeit de film toch redelijk alleen blijft het allemaal vrij oppervlakkig. En 911 heeft helemaal niks met deze film te maken zoals boven staat beschreven.

3 sterren

de film heeft mij geen moment kunne boeien het verhaal....zelf snap ik ook nog steeds niet eigenlijk misschien een weekie op de beurs gaan staan en daarna weer kijken ,saai een 2 voor de beeldkwaliteit

De film heeft mij wel kunnen boeien, eigenlijk staat het compleet los van 9/11, het zegt wel iets over het feit...dat alles, waar je je vandaag voor inspant....morgen heel anders kan zijn!

Ik vond deze film matig, bij het begin duurde het lang voordat er een beetje actie in kwam. Ik heb betere 'beurs films' gezien.
Ook het eind was wel heel Safe, ik vond hem helaas niet de moeite waard, terwijl de actuers wel goed acteerde!

avatar van Norma Jean
Het middengedeelte van de film was wel goed, maar het duurde lang voordat ik 'in het verhaal' kwam en het einde vond ik ronduit slecht.

Wat een saaie film, was een lijdensweg om er doorheen te komen.

zeer matige film, verhaal bedenken heeft niet veel tijd in beslag genomen, zit geen lijn in, er wordt in beurstermen gesproken die de gewone mens niet begrijpt dus moeilijk te begrijpen waar de film over gaat! 1.5 sterren.

avatar van RickZ
Slappe film over opstart van een dot-com bedrijfje met een arrogante houding

Kaffeefiltjer
David Bowie input is miniem, 9/11 zelf ook. Eerder de crash waardoor de film wat meer handelt over economie en marketing, met Josh Hartnett als arrogante eikel die op het einde dan door zichzelf op te offeren de held wat is. Matig.

avatar van tal1b
pffffffffffff saai.
slappe hap.

avatar van missl
Deze film heeft helemaal niets met 9/11 te maken, het gaat gewoon over 2 broers die een bedrijf hebben en over hun leven. Doordat een maand later die crash gebeurd vind ik deze film een beetje gedoe. Want het is toch allemaal niet nodig. Maar goed, dat konden zij niet weten. Josh Hartnet speelt vervelend en voor de rest zijn er niet echt noemerswaardige medespelers. Bowie heeft 1 zin geloof ik, waarom hij nou zo groots aangekondigd wordt is een beetje overdreven.

Wat een slechte film, het heeft echt niets met 9/11 te maken. Ik ben het helemaal met missl eens!

avatar van lieswarmie
Wat een flop! ik kon niet eens in het verhaal komen, omdat er eigenlijk geen verhaal was. pfff, wat een afzien zeg, het enige leuke was dat je op de tv's in de film het nieuws van toen ziet. maar dat is dan ook het enige.
David Bowie speelt een halve minuut mee. Leuk stukje, meer niet.
geen aanrader. 0.5

avatar van kleez
Bij het lezen van het stukje waar de film over gaat, was / ben ik al bang voor een propaganda film van de USA...

En aan de reacties hierboven te zien, is de film niet geweldig!

Ik sla 'm eerst even over

Aardige film waarin twee broers een succesvol internetbedrijf hebben. De film speelt zich een maand af voor 9/11, maar concentreert zich vooral op het hoofdpersonage en minder op de omgeving en tijd. En dat is een beetje jammer, want hier had toch wel wat meer in gezeten. Josh Hartnett doet het niet verkeerd, en heeft een paar goeie monologen.

avatar van Decec
Een redelijk drama film...
Redelijk verhaal, niet zo echt spannend verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende acteur Josh Hartnett speelt wel goed...
Ook bekende acteur David Bowie speelt maar weinig...
Prima achtergrond geluid en muziek (maar geen Dolby Digital aanwezig)...
Mooi deels HD kwaliteit...

avatar van Fran
De film ziet er wel mooi uit. Het plaatje klopt ook helemaal met de sfeer. Het acteerwerk van Hartnett is ook heel erg goed. Over deze dingen kan ik niks negatiefs zeggen. Maar toch maakte deze film bij mij totaal geen klik. Het verhaal was hiervoor, wat mij betreft, veel te dun. Er wordt nergens echt op ingegaan. Niet over de band met zijn broer, niet over de vrouw waar hij van houdt maar waar hij maar niet mee samen kan komen en niet over zijn gevoel bij het verliezen van zijn bedrijf. Ze worden wel getoond maar hij is een te stug karakter om zijn daadwerkelijke emoties te laten zien. Hierdoor blijft het verhaal naar mijn gevoel te oppervlakkig.

avatar van Edamboy
Wat was het verhaal eigenlijk?? Wat een vreemd eind van de film. Waarom David Bowie voor een paar zinnetjes??

Heb al diverse films met hem gezien, maar dit kon mij echt niet boeien.

Het verhaal (lees anders hierboven), welke eigenlijk puur en alleen om Tom Sterling draait, was best aardig en wist me ook te boeien. Dat laatste kwam eigenlijk puur en alleen vanwege de cast (goede rol van Josh Hartnett als Tom Sterling) die goed speelde en er waren ook een aantal schitterende dialogen (o.a. die van Rip Torn, "wat doet jullie bedrijf eigenlijk ?" ). Omdat de film ook niet echt lang duurde keek hij ook lekker weg, het einde was overigens best hard maar wel goed. Het was ook leuk om de fraaie Robin Tunney weer eens terug te zien.