The Last Sin Eater (2007)

geregisseerd door Michael Landon Jr.
met Louise Fletcher, Henry Thomas en Liana Liberato

Het verhaal gaat over Cadi, een meisje van 10 jaar. Zij leeft in een gemeenschap waar men een heel eigen idee heeft over het vergeven van zonden. Een zondeneter neemt naar een oud gebruik alle zonden uit de gemeenschap op zich. Om van haar eigen zonde bevrijd te worden gaat Cadi op zoek naar de zondeneter. Tijdens deze zoektocht ontdekt Cadi steeds meer geheimen uit het verleden. Tegelijk komt ze erachter dat ook de zondeneter haar zonden niet kan vergeven. Wie dan wel?

avatar van Inland Rabbit

Moet dat nu weer? Einde van de film: zo, en we leven lang en gelukkig + clichematig moraaltje. Nah, dat weten we dan ook weer, dat scheelt weer. Hoeven we die film niet te zien

Verder veel plezier voor de mensen die dit wel trekken hoor.

Dit is trouwens zijn eerste film zonder het woord 'Love' in de titel. woohooo, applaus

Deze film doet me eigenlijk nog het meest denken aan "het kleine huis op de prairie"
Nergens wordt het echt spannend en alles verloopt tergend langzaam..
Als je van "het kleine huis..." houdt en je bent wel in to nature scenerey dan is dit misschien de film voor jou / u maar ons kon hij in iedergeval niet bekoren... En dan druk ik me nog zachtjes uit.

Hoewel ik absoluut niet christelijk ben, kon deze film me wel erg boeien. Het verhaal van de gemeenschap, die er rituelen op nahouden en eigenlijk elkaar voor de gek houden, althans...voor de dorpelingen, die de uiteindelijke waarheid kennen. Het verhaal van de Sin Eater, die 20 jaar van zijn leven heeft opgeofferd en hierdoor zijn liefde niet kon liefhebben, omdat hij in het verleden gekozen was als Sin Eater. De ontdekking in de grot en de waarheid erachter, had ik niet zo bedacht, maar vond het wel mooi. Ja...het kleine huis op de prairie gehalte is inderdaad hoog, maar dat vond ik vroeger ook een prachtige serie. Voor mij is deze film zeker de moeite waard om voor een 2e keer te bekijken, maar...het is maar waar je voorkeur naar uit gaat.

avatar van Jiinke_
Ik vond het een hele mooie film!
Het begin was een beetje traag en niet zo boeiend
Maar als je verder kijkt begin je het te snappen...
Een aanrader!

avatar van Zuzuu
Ik vond het zeker de moeite waard om er naar te kijken. Ik heb me niet één minuut verveeld, terwijl het een drama film is. Ik vond ook dat Cadi (Liberato) best goed kon acteren, en niet de film verprutste, wat dus meestal wel het geval is met kinderen tot twaalf jaar. Een verdiende *3,5

avatar van Mac Hammer Fan
Een poëtische prent met prachtige lokaties, mooie muziek, goede vertolkingen en een origineel, boeiend verhaal over een in een afgelegen dorp wonende groep mensen die er een bizarre traditie op nahouden en wier verleden een duister geheim verbergt. Een film met een positieve, moraliserende boodschap. Ik sta ervan versteld dat hij zo weinig bekend is. Onbekend is onbemind...

avatar van queen_joss
Ik hou helemaal niet van het kleine huis op de prairie en daar heeft het absoluut niks van.
Een deel van de film deed me denken aan The Village, wat ik een hele spannende film vind. Verder vind ik het ook best goed geacteerd en was er mooie muziek. Ik denk dat ik het boek ook ga lezen! Het is een boeiend verhaal en zeker een aanrader!

avatar van DjFrankie
Severe schreef:

Zoon van Michael Landon ( Charles Ingalls ) regiseerde, dus daar de overeenkomst.
Hoewel ik hier heel wat anders van verwachtte vond ik hem wel okay.
Is zeker geen slechte film, en voor de gelovige onders ons wel een cfilm met een religieuze tint.
Mij stoorde dit eigenlijk niet.
Leuk om een keer gezien te hebben.

avatar van SnakeDoc
Echt slecht en vervelend gespeeld. Nergens overtuigend en een paar foute CGI scenes

Jeukfilm, ondanks de prima boodschap.

avatar van alexspyforever
Deze film is gebaseerd op een roman. Deze heb ik niet gelezen dus ik kan niet zeggen hoe trouw de film aan het boek is gebleven. De boodschap die de film wil overbrengen is zeker geslaagd. We hebben hier het verhaal van Cadi die worstelt met haar schuldgevoel omwille van haar verongelukte zusje en tevergeefs hoopt de liefde van haar moeder terug te winnen. We hebben de gemeenschap die hun heil zoekt in een oud bijgeloof in de sin eater. En dan is er nog dat grote geheim dat deze gemeenschap herbergt. De film zit schitterend in elkaar, Liana Liberato zet de rol van Cadi geweldig neer. Ook maakt de regisseur op een schitterend manier gebruik van de setting. Ja, het heeft een sterk christelijk aspect maar het biedt zo ongelooflijk veel meer. IK snap ergens wel de vergelijkingen met "The village". Deze laatste is wel veel ongeloofwaardiger dan de sin eater en werd een beetje als thriller gepropageerd maar is meer een drama en heeft vooral te kampen met een vrij zwak verhaal.