Gente d'Onore (1967)

Italië
Drama / Misdaad

geregisseerd door Folco Lulli
met Saro Urzì, Folco Lulli en Rosemary Dexter

In Sicilië heeft de politie een operatie op touw gezet die maffia definitief zou moeten uitschakelen. De belangrijkste verdachten, van wie hun arrestatie tot de kopstukken van de Organisatie zou kunnen leiden, zijn zeven moordenaars die zich in de meest afgelegen plaatsen verbergen. Niettemin ondernemen deze zeven mensen onder nauwkeurige instructies van de "Cosa Nostra" een moeilijke reis door het eiland om een schip te bereiken dat hen veilig in het buitenland zal brengen. Blijkbaar is de bende een vreemd lot beschoren, want elke dag komt één van hen om het leven. Aan het einde van de reis wordt duidelijk waarom.