Murders in the Rue Morgue (1971)

Alternatieve titel: Edgar Allan Poe's Murders in the Rue Morgue

Misdaad / Horror

geregisseerd door Gordon Hessler
met Jason Robards, Herbert Lom en Christine Kaufmann

Cesar Charron, de flamboyante eigenaar van een Grand Guignol theater in het Parijs van de 19de eeuw, is van plan een toneel-versie van Edgar Allan Poe's Murders in the Rue Morgue op te voeren. Dit tegen de zin van zijn dochter Madeleine, die geplaagt wordt door nachtmeries van dit toneelstuk. Nadat enkele van de acteurs dood gevonden worden verdenkt Charron dat zijn voormalige partner René Marot, waarvan men dacht dat hij dood was na de moord op Charron's vrouw, hier achter zit.

Horror films hoeven niet gedateerd over te komen maar deze prent is gewoon niet meer te doen.