Il Vuoto (1964)

Italië
Drama / Romantiek

geregisseerd door Piero Vivarelli
met Venantino Venantini, Elsa Daniel en Rafael Pisareff

Barbara, een jonge en mooie tolk die bij de Verenigde Naties in New York werkt, wordt verliefd op Andrea, een knappe expert in de kernernergie, die in de V.S. verblijft voor een congres. Hun hartstochtelijke relatie wordt bemoeilijkt door hun werk, dat hen vaak uit elkaar houdt. Maar net op het moment dat Barbara zich realiseert dat hij de man is die zij altijd heeft gewild, ontdekt ze dat hij gehuwd is! Ze heeft evenwel niet de moed om hem te verlaten en kan zich niet losmaken van een leven van telefoongesprekken over lange afstand en korte ontmoetingen die haar hart leeg achterlaten!