Hacia la Oscuridad (2007)

Alternatieve titel: Towards Darkness

Misdaad / Thriller

geregisseerd door Antonio Negret
met Roberto Urbina, America Ferrera en David Sutcliffe

Het verhaal handelt om 90 minuten in het leven van een ontvoerde Colombiaan. Naast zijn eigen leed zien we de gevolgen van de ontvoering voor zijn directe en indirecte omgeving: zijn gefrustreerde familie, de speciale politie-eenheid die hem dient te bevrijden en de man die is aangewezen om het losgeld af te leveren.

zeer goeie film, erg realistisch. einde zeer verrassend trouwens

avatar van MatthijsG.
Dit is een film die aan elkaar hangt door flashbacks en daardoor een rommelig geheel is.

Eerst gaat het over het heden, dan een flashback naar het verleden en vervolgens weer terug naar de man met de geldkoffer die vastzit in het verkeer en af en toe naar de ruimte waar de ontvoerde jongen op de grond ligt.

Dit gaat zo de hele film door en omdat een aantal flashbacks ook nog eens 0,0 % toevoegt aan het verhaal, was ik blij dat de film na 90 minuten eindelijk afgelopen was...

Pluspunt: de laatste 10 minuten, toen het toch nog interessant werd.