Canzone Appassionata (1953)

1 stem

Italië

geregisseerd door Giorgio Simonelli
met Nilla Pizzi, Gérard Landry en Vira Silenti

Mevrouw Parodi voedt de wees Lucia als dienstmeisje op en schikt dan voor haar het huwelijk met haar broer. Een pasgeboren kind maakt het paar gelukkig, maar de autoritaire bemoeizucht van Mevrouw Parodi drijft Lucia geleidelijk aan uit het huis. De jonge vrouw is nu een gemakkelijke prooi voor de oneerlijke Alberto en wordt zijn minnaar. Na jaren doorgebracht te hebben in het buitenland keert ze terug naar Italië en ziet ze haar dochter weer. Wanneer ze tot het besef komt dat Alberto het meisje probeert te verleiden, deinst ze voor niets terug om dit tegen te houden.