Jiu er Shen Diao Xia lu Zhi Chi Xin Chang Jian (1992)

Alternatieve titel: Saviour of the Soul 2

Hongkong
Actie

geregisseerd door Corey Yuen en David Lai
met Rosamund Kwan, Andy Lau en Corey Yuen

Ching Yan trekt naar de Virgin Mountain om daar het Virgin Ice te zoeken. De koning heeft veel geld beloofd aan wie hem het Virgin Ice brengt. Samen met zijn companen en een vrouw die in zijn dromen leeft trekt hij ten strijde tegen de King of Hell, die ook aast op het Virgin Ice.

Gekke Chinezen.

Ben wel wat gewoon als het aankomt op Chinese humor en random gedoe, maar deze film behoort toch tot de top. Verhaal gaat echt nergens over en is enkel een kapstok voor een hoop idiote en idiote grapjes. Gelukkig vaak wel grappig.

Visueel valt er af en toe gelukkig wel opvallend veel te zien. Eindscenes zijn mooi en zo zitten er nog wel een aantal gave stukken in. Effecten zijn wel verouderd uiteraard, maar het wordt toch nog mooi opgevangen.

Martial arts is er enkel in "andere" disciplines, gevechten zijn er niet, maar ik val daar wel voor.

Best vermakelijk onzin dus. Duurt gelukkig ook niet te lang, want echt ergens heengaat doet het toch niet. Leuk maar enkel voor fans en ingewijden.