La Vena d'Oro (1955)

Italië
Drama / Romantiek

geregisseerd door Mauro Bolognini
met Märta Torén, Richard Basehart en Terence Hill

De jonge weduwe Maria wijdt haar leven aan haar zoon Corrado en, ondanks haar schoonheid, weigert ze alle benaderingen door haar bewonderaar. Haar liefde voor de oudere vriend van Corrado, de ingenieur Manfredi, wordt verhinderd door de jaloersheid van haar zoon, die als hij nog maar iemand ziet die zijn moeder kust, van huis wegloopt! De tussenkomst van de vriendin van Corrado zorgt uiteindelijk voor een goede ontwikkeling van de gebeurtenissen: door haar onschuldige aantrekkelijkheid en de affectie voor haar aanvaardt Corrado ten slotte de liefde tussen zijn moeder en Manfredi.