• 8.612.845 stemmen

Kuro no Tesuto Kaa (1962)

Misdaad / Drama | 95 minuten

Genre: Misdaad / Drama

Alternatieve titels: The Black Test Car / Kuro no Shisosha

Oorsprong: Japan

Geregisseerd door: Yasuzô Masumura

Met onder meer: Jirō Tamiya, Junko Kano en Eiji Funakoshi

IMDb beoordeling: 7,2 (523)

Oorspronkelijke taal: Japans

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Kuro no Tesuto Kaa

Twee rivaliserende automerken brengen allebei hun nieuwste model op de markt. De twee bedrijven hebben elk een spion ingezet om koste wat het kost er achter te komen waarmee de concurrent komt aanzetten. De spionnen laten geen methode onbenut om achter de geheimen te komen; geweld, afpersing en het inzetten van hun vriendinnen wordt niet geschuwd.

image

Alle Media

avatar van FatMike

FatMike

• 1976 stemmen

Op aanraden van verschillende mensen heb ik een tijdje terug
een aantal werkjes van Masumura aangeschaft.
Black test car is de eerste van het stapeltje die ik gekeken heb.
Misschien is dit volgens kenners niet de titel om mee te beginnen,
maar dat weet ik niet. Ik nam deze juist omdat ie me het minst aansprak. In de meest positieve zin van het woord minst!

Als ik ergens niets mee heb is het met auto's en met rivaliserende
merken heb ik nog minder. Ondanks deze totale desinteresse waren er voor mij voldoende elementen aanwezig Black test car een fijne film te
vinden. Vooral de tijdens de 2e helft werd de film wat mij betreft
boeiender. Dan gaat alle eer overboord en is het vuil spel!

Een aantal uitspringende camerastandpunten zorgde voor een paar mooie plaatjes. De timing van het aanzwellen van dreigende muziek is perfect en de jazzy stukken zijn cool! Het acteerwerk is geloofwaardig
genoeg.

Al met al een totaal ander soort film dan wat ik de laatse tijd heb gezien en de knop moest danook even om.
3,5 Ster voor Kuro no Tesuto Kaa.

avatar van stephan73

stephan73

avatar van Mochizuki Rokuro

Mochizuki Rokuro

stephan73 schreef:

Als je een echt goede Masumura wil zien, ga dan voor Blind Beast of Red Angel!

Kijk... stephan73 heeft er best wel kijk op!

avatar van FatMike

FatMike

• 1976 stemmen

stephan73 schreef:

Lijken me zeker super!

Dat was de reden om eerst even een testritje te gaan maken.

Goed bevallen, dus de rest moet mooier zijn!

avatar van Basto

Basto

Mijn tweede Masumuro. Hij blijkt het tweede deel van Hanzo The Razor te hebben gemaakt. Dat was niet bepaald een aanbeveling, maar hij schijnt toch wel erg goed te zijn. Daarom een paar films van hem bij Arrow besteld. Dit was de eerste die ik keek en die beviel erg goed.

Spannende en goed gemaakte spionagethriller. Niet tijdens een oorlog of tussen landen, maar bedrijfsspionage. Dat werkt eigenlijk zo goed, dat je je afvraagt waarom er niet veel meer films over dit onderwerp gemaakt zijn.

Aanrader 4*