Saigo no Bansan (2005)

Japan
Horror

geregisseerd door Osamu Fukutani
met Fumina Hara, Masaya Kato en Katsuya Kobayashi

Yuji is een plastisch chirurg met een aparte voorliefde voor menselijk vlees. Op een dag kan hij niet aan de drang weerstaan en neemt wat menselijk vet mee naar huis, waarna hij zich een luguber avondmaal bereidt. Hij krijgt de smaak te pakken en gaat op zoek naar meer.

Wordt gepromoot als zware gory film, maar tegenwoordig met het hele horror gebeuren weer zwaar in de publiciteit moet je opletten met welke reviews je leest.

Het is niet zozeer de gore die bevalt, wel het hele idee en de uitwerking. De smakelijkheid waarmee Yuji het vet (liposuctie) op ligt te eten is walgelijk, iets wat de hele film blijft doorzinderen bij elk stukje vlees dat in beeld komt. De finale is dan ook om van te smullen.

Goedkoop filmpje dat zichzelf iets stoerder voordoet door wat aparte belichting maar daarmee z'n gebrek aan budget niet kan verbergen. Toch is het idee zo onsmakelijk dat deze film rijkelijk slaagt als horror film. Leuk tussendoortje, smerig ook zonder de gore in de film.

ontzettend saaie film, bah! er is haast niets echt vies of akeligs aan.