El Grito de la Muerte (1959)

Alternatieve titel: The Living Coffin

1 stem

Mexico
Horror

geregisseerd door Fernando Méndez en Manuel San Fernando
met Gastón Santos, María Duval en Pedro de Aguillón

Cowboy Gastón en zijn metgezel Loco komen in een afgelegen hacienda aan. Gastón heeft een klein gesneden beeldje bij zich dat hij in de stad van iemand kreeg en beweert student archeologie te zijn. Een jonge vrouw Maria vertelt hem dat dit beeldje het symbool is van een huilende dame, dat het de dood vertegenwoordigt en werd gesneden door haar oude tante Clotilde. De bijgelovige bevolking in de omgeving zegt dat het spook van Clotilde op de hacienda ronddwaalt en dat reeds verschillende mensen op mysterieuze wijze zijn gestorven.

avatar van Mac Hammer Fan
Is uit op DVD in de States, release door CasaNegra.
In het Spaans of in het Engels met Engelse ondertitels.
Een interessante review heb je hieronder:

avatar van Mac Hammer Fan
Een griezel-western met gotische elementen, die best genietbaar is voor fans van oude en/of Mexcicaanse horror.
De gag waarmee ik wel hartelijk moest lachen was toen een paard met een geweer schoot.
*3*