The Serious Business of Happiness (2007)

Documentaire / Drama

geregisseerd door Larry Kurnarsky
met Sean A. Mulvihill, Eckhart Tolle en Obadiah S. Harris

De Living Luminaries in The Serious Business of Happiness zijn moderne, verlichte mensen die ons zijn voorgegaan in het zoeken naar innerlijk 'geluk'. Ze vertellen over hun ervaringen tijdens deze zoektocht en maken ons deelgenoot van hun wijsheid, spiritualiteit, filosofische kennis en vooral van hun nieuwe inzichten. De 'gidsen' die we ontmoeten in de film zijn Eckhart Tolle (De Kracht van het Nu), Marianne Williamson (Terugkeer naar Liefde), Nachum Shiffren en vele anderen. Deze verhalen helpen mensen het leven een andere wending te geven en tot meer inzicht te komen in de betekenis van en het omgaan net angst en pijn, liefde en relaties, succes en mislukking, seksualiteit en de beleving van het goddelijke

Klinkt weer als zo'n sekte-achtig projectje.