• 8.253.290 stemmen

Alternatieve titel: The Mudboy

Oorsprong: Argentinië / Spanje

Geregisseerd door: Jorge Algore

Met onder meer: Maribel Verdú en Daniel Freire

IMDb beoordeling: 6,2 (687)

Oorspronkelijke taal: Spaans

Plot El Niño de Barro

Buenos Aires 1912. De stad wordt getroffen door een reeks vreselijke moorden. De tienjarige Mateo draagt een geheim met zich mee; soms voeren zijn gedachten hem naar donkere plaatsen waar hij nog nooit is geweest. Op een van die plaatsen is hij ooggetuige van een van de brute moorden. Als zijn geheim uitkomt wordt hij door veel mensen verdacht de moordenaar te zijn. De moorden gaan door en zijn moeder start een onderzoek naar de herkomst van zijn visioenen.

kappeuter (crew films)

avatar van Straniero

Straniero

Dvd-release was gisteren geloof ik.

Niet onaardig, maar ook niet echt bijzonder. Het verhaal is wat magertjes, de karakters vrij vlak en het acteerwerk was niet een en al feest. De opbouw is dan wel weer oké en echt saai wordt het gelukkig nooit. Al met al wat kleurloze film die ik wellicht morgen alweer vergeten ben. Krappe 3*.

avatar van Baggerman

Baggerman

Straniero schreef:

Tja. Niets aan toe te voegen.

Wel geinig: de vette knipoog naar Fritz Lang's 'M' als de moordenaar weer een jongetje meeneemt om te vermoorden!

avatar van Baggerman

Baggerman

Die geschifte moordenaar lijkt trouwens op Jeroen van Koningsbrugge....

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Vrij spannende detective. Het is een geromanceerde verfilming van het waargebeurde verhaal van een sadistische kindermoordenaar, Caetano Godino, die Buenos Aires opschrikte in 1912 . De verhaallijn valt wel heel wat in herhaling. Jongen heeft visioenen, politie komt te laat, hij ziet de dader niet enz. Dit motief komt herhaaldelijk terug. Ondanks het wat monotone verhaal is het een thriller die de kijker in een wurggreep houdt met valse pistes en een lugubere sfeer die versterkt wordt door het gebruik van bruintinten.

avatar van mayhemblik

mayhemblik

Mooie best wel lugubere film.

Halverwege de film dacht ik nog dat hij op ** 1/2 zou eindigen maar het einde met de moordenaar en met wat Mateo overkomt krijgt hij van mij toch *** 1/2

Ja vond het toch best wel een toffe film en wat weer eens een verademing, geen gelukkig einde.

avatar van Phantasm

Phantasm

Spannende film die je aandacht heeft, inderdaad, het einde is wel een beetje triest.

avatar van arno74

arno74

De film is op zich wel aardig, en cinematografisch is het ook prima en bijzonder. Qua genre is het best moeilijk indelen, horror, psychologische en bovennatuurlijke thiller past er wel bij, misschien wel meer dan drama.

Het is wel erg luguber, en wat mij betreft onnodig expliciet m.b.t. de kindermoorden, waardoor het kijken naar deze film op momenten niet echt prettig is. Dat is wel het grootste manco aan deze film, kijkplezier biedt het zeker niet.

Aparte film. 2,5 a 3*

avatar van david bohm

david bohm

Heb niet veel plezier beleefd aan het kijken van deze film hoewel alles er wel authentiek uitziet en het acteerwerk redelijk is vind ik het verhaal wat rommelig en de ontknoping teleurstellend.