Jungle wa Itsumo Hare nochi Guu Final (2003)

Japan
200 minuten (miniserie, 7 delen)

geregisseerd door Tsutomu Mizushima
met de stemmen van Naoko Watanabe, Rikako Aikawa en Kaoru Morota

Wanneer de moeder van Weda een videobrief stuurt keren Hare, Guu en Weda terug naar de stad om Weda's moeder gezelschap te houden. Al snel begin Hare zich te vervelen en om de tijd te doden wordt hij naar school gestuurd. Daar leert hij Rita kennen.

Meer een meer wordt er afgeweken van het dagelijkse jungle leven, de verhaallijnen wordt ook steeds hysterischer en gekker. Dan is het meestal tijd om er een eind aan te breien, wat ze met deze OAV dan ook gedaan hebben.

Blijft steeds leuk om kijken, Guu blijft een geweldig personage dat makkelijk de hele show draagt, de rest is ook leuk om zien. Geschifte gags, meer variatie in tekenstijl vooral, af en toe hilarisch maar vooral steeds een positief gevoel achteraf.

Echte feelgood serie, hoewel de humor nu niet bepaald "luchtig" is vaak. Erg gezellig, mooie afsluiter, maar wel enkel voor de anime fans.