Convict Cowboy (1995)

Actie / Western

geregisseerd door Rod Holcomb
met Jon Voight, Kyle Chandler en Marcia Gay Harden

Ry Weston was één van de topcowboys van het professionele rodeocircuit tot de dag dat hij iemand vermoordde. Hij krijgt een levenslange gevangenisstraf en moet zijn tijd uitzitten in de Bronwood State gevangenis in Montana. Ry werkt op de gevangenisranch en is daarnaast de beste rijder van het gevangenis rodeocircuit. Clay Treyton is een jonge cowboy die voor twee jaar in dezelfde gevangenis zit omdat hij twee politieagenten in elkaar heeft geslagen. Clay wil ook heel graag op de ranch komen werken. Hoewel Ry hier eerst helemaal niet blij mee is, besluit hij het aanstormende talent toch maar te trainen.

avatar van You_bastard
Was deze film geen TV-film ?

kappeuter (moderator)
Ja, nog steeds trouwens..

FisherKing
Zet Jon Voight in een film en hij kan al bijna niet meer stuk !