Umut Adasi (2007)

Turkije
Drama / Thriller

geregisseerd door Mustafa Kara
met Halef Tiken, Gürkan Tavukçuoglu en Arzu Yanardag

Het verhaal vertelt over een illegale boottocht van Turkije naar Engeland. Op de boot zitten mensen uit verschillende culturen en achtergronden -voornamelijk jongeren- die voor een beter leven naar Engeland. De een gaat omdat hij gezocht wordt door de autoriteiten, de ander heeft een droom om daar rijk te worden maar de meesten gaan om een betere toekomst aan te bieden aan hun vrouw, kinderen of familie. Maar onderweg ontstaat er onrust tussen de bemanningsleden en de opvarenden. Dit loopt zodanig uit de hand dat er iets ernstigs gebeurt met een van de opvarenden, zodat de hel los breekt op de boot.

Justice4All
Trailer klik op FRAGMAN