• 8.347.248 stemmen

Genre: Documentaire

Alternatieve titels: The Hippie Revolt / The World of Acid

Geregisseerd door: Edgar Beatty

Met onder meer: Muhammad Ali, Carl Franzioni, Elliot Mintz

IMDb beoordeling: 6,2 (86)

Plot Something's Happening

Documentaire over de hippiebeweging en de jeugd in Haight-Ashbury (San Francisco) en Sunset Strip (Los Angeles) in 1967.

avatar van Toon1

Toon1

Documentaire over de hippies en de jeugd in de wijken Haight-Ashbury in San Francisco en Sunset Strip in Los Angeles, geschoten in de lente en de zomer van 1967. Andere titels van deze docu: The Hippie Revolt of The World of Acid. We krijgen een zeer boeiend beeld van toen, vol met hippies, beatniks en weirdos. In tegenstelling tot andere gelijkaardige films uit de tijd krijgen we in deze film een voice over van de mensen zelf, die in beeld komen, en niet van één of andere buitenstaander. We krijgen beelden te zien van hippie-communes, acid-feestjes (een erg mooie en trippy scene is dat) en anti-Vietnam demonstraties. Jammer wel dat de kleuren van de film niet meer zo mooi zijn als voordien. De dvd van Something Weird Video bevat wel een zeer leuke commentaartrack van een een ex-lid van Iron Butterfly en The Seeds of Time en nog een andere sixties-kenner, die herinneringen ophalen aan de tijd van toen. Dit voegt heel wat toe aan deze film; een interessante curiositeit van een bizarre maar geweldige tijd.