• 8.257.124 stemmen

I Sequestrati di Altona (1962)

Drama | 114 minuten

Genre: Drama

Alternatieve titels: The Condemned of Altona / Les Séquestrés d'Altona

Oorsprong: Frankrijk / Italië

Geregisseerd door: Vittorio De Sica

Met onder meer: Sophia Loren, Maximilian Schell en Fredric March

IMDb beoordeling: 6,8 (539)

Oorspronkelijke taal: Italiaans

Plot I Sequestrati di Altona

"A Motion Picture As Unusual As The Roles of Its Academy Award Winning Stars!"

Een machtige Duitse scheepsbouwer woont in een landhuis in Hamburg. De man is op hoge leeftijd en wil voordat hij sterft zijn zaakjes op orde brengen. Hij krijgt bezoek van zijn zoon, een liberale advocaat, en diens vrouw, een actrice. In de paar dagen dat het koppel in het huis aanwezig is, vindt de vrouw een donker geheim dat de familie terugvoert na de dagen van de Tweede Wereldoorlog.

image

avatar van Darbie

Darbie

Ik vind 'I Sequestrati di Altona' een zeer goede en ook zeer sterke film !

Naar een verhaal van Jean-Paul Sartre, die bij het schrijven hiervan ongetwijfeld de Duitse familie Krupp von Bohlen und Halbach in gedachten heeft gehad.

Zéér ondergewaardeerd, zowel qua rating als qua kijkers.

BBarbie

Ik heb aan deze film ambivalente gevoelens overgehouden. Hoewel de film een interessant thema kent, kon het mij maar matig boeien. Ik kan niet precies duiden wat er nou precies aan schortte. Volgens mij ligt het vooral aan de tamelijk onsamenhangende monologen en dialogen. Hoe dan ook, ik vind dat De Sica ondanks de sterrenbezetting zijn hand enigszins overspeelt in zijn poging een stempel te drukken op het naoorlogse Wirtschaftswunder.