El Llanero (1963)

Spanje
Western

geregisseerd door Jesús Franco
met José Suárez, Sylvia Sorrente en Todd Martin

Tegen het einde van de burgeroorlog in Venezuela, 1863, schakelt kolonel Saltierra tijdens een bestorming zijn directe tegenstander kolonel Mendoza en diens ondergeschikten uit. Jaren later krijgt Saltierra echter te maken met een groep rebellen onder leiding van 'de Jaguar', een man die bijzonder veel gemeen lijkt te hebben met zijn oude tegenstander, kolonel Mendoza.

avatar van Mac Hammer Fan
Jesus Franco schreef einde de jaren vijftig nog scenario's voor enkele obscure Spaanse spaghetti westerns van bijvoorbeeld Joaquín Luis Romero Marchent en León Klimovsky. Deze keer waagde hij zich zelf als regisseur aan het genre.
Een niet antipathiek , maar toch ook niet echt geslaagd verhaal over een strijder tegen het onrecht.