• 8.262.086 stemmen

Genre: Documentaire

Geregisseerd door: Simon Ardizzone en Russell Michaels

Met onder meer: James Naughton, Bev Harris en Harri Hursti

Plot Hacking Democracy

"Is voting controlled by 100 million voters or one guy sitting in his grandmothers basement?"

Deze documentaire laat zien hoe kwetsbaar computers zijn, dezelfde computers die 80% van alle stemmen van stad, staat en federale verkiezingen telt. Als men zegt dat de stemmen niet veilig zijn, zegt men dan ook dat de democratie niet veilig is? Wat als blijkt dat Al Gore in bepaalde staten negatieve stemmen heeft gekregen? Wat als blijkt dat de firma's die de stemcomputers maakt en levert geen garanties willen en kunnen leveren? Wat als blijkt dat een gouverneur van een staat een belang heeft in één van die stemcomputerbedrijven die de verkiezingen "verzorgt" in zijn staat?

image

Social Media

avatar van FisherKing

FisherKing

Lijkt me zeer interessant.

avatar van Doom

Doom

Klinkt inderdaad erg interessant. Hopelijk een beetje een objectieve documentaire over de veiligheid.

Onderhond

Ach, hoezo objectief ? Dit zal al erg z'n best moeten doen om niet te lijken op ordinaire paniekzaaierij.

Mensen zijn toch zo bang van computers (en hackers, wat ze niet kennen noch begrijpen).

avatar van djelle

djelle

Van computers of hackers heb ik geen schrik (crackers wel uiteraard), het zijn de netwerken die simpelweg niet of nooit 100% veilig kunnen zijn. Onverantwoord dat er op die manier verkiezingen georganiseerd worden. Zeer terrecht dat deze film er vraagtekens bij stelt.

avatar van dje-em

dje-em

De aantijgingen in deze documentaire zijn op waarheden gebasseerd. Dit is geen paranoia verhaal, maar daadwerkelijk bewuste fraude met de verkiezingen. En ja dat is belachelijk omdat het gebeurt (niet gebeurde, want het is nog steeds een groot probleem) in 'the greatest democracy' in de wereld.

avatar van Ninto

Ninto

Ongelooflijk. Serieus. Het land dat zogenaamd de democratie op de wereld brengt en verdedigd is zelf geen democratie. In de zin van... één persoon kan de winnaar bepalen, simpelweg door een systeem te hacken. En de controleurs zwijgen en liegen alles bijelkaar.

Knap hoe een stel oma-typetjes een heel systeem kapot maken door enorme fouten in het systeem te vinden... dat hun president bekend maakt.