• 8.258.411 stemmen

Cementerio del Terror (1985)

Horror / Fantasy | 88 minuten

Genre: Horror / Fantasy

Alternatieve titels: Cemetery of Terror / Zombie Apocalypse

Oorsprong: Mexico

Geregisseerd door: Rubén Galindo Jr.

Met onder meer: Hugo Stiglitz, Usi Velasco en Erika Buenfil

IMDb beoordeling: 5,4 (761)

Oorspronkelijke taal: Spaans

Plot Cementerio del Terror

Een professor vermoedt dat een wrede moordenaar uit zijn graf kan terugkeren om zijn gewelddadige praktijken voort te zetten. Zijn vrees wordt bewaarheid wanneer een groep tieners besluiten om met Halloween een grap uit te halen door juist het lichaam van deze moordenaar uit het lijkenhuis te stelen. Wanneer de jongelui een aantal spreuken uit een oud magisch boek voorlezen, beseffen ze te laat dat zij daardoor alle doden uit de nabijgelegen begraafplaats hebben opgewekt.

imageimageimageimage

avatar van Vascago

Vascago

Prachtige poster en het verhaal klinkt weer geweldig.

avatar van wendyvortex

wendyvortex

En wat spookten de Mexicanen uit op horror-gebied in de eighties? Eerste half uur is nogal een muffe slasher met kortademige killer, dan zijn we door het puber-slachtvee en gaan we naar de jonge kids die Halloween vieren op het kerkhof en begint het allemaal verdacht wat weg te krijgen van The Goonies, maar dan zitten we al een uur in de film en vrezen we dat we naar één van de vreselijkste misbaksels van het jaar zitten te kijken. Maar dan gaat regisseur Galindo Jr. toch nog even flink uit de bocht als de lieve kindertjes rechtstreeks in Zombi 2 terecht lijken te zijn gekomen en we toch nog een klein half uurtje pret gaan hebben.

avatar van Basto

Basto

Komt uit op blu ray bij Vinegar Syndrome

avatar van Basto

Basto

Toch wel erg vermakelijk horrorwerkje. Ze hebben gewoon Evil Dead, Halloween, Friday the 13th, Night of the living dead Zombi 2 en wat elementen uit vampierenfilms op een hoop gegooid.

Het werkt ook nog. En hoewel het wat langzaam op gang komt is het idee om een paar dames warm te maken voor een high end VIP party, maar vervolgens mee te nemen naar een vies verlaten huis sowieso hilarisch. Maar als ze dan boos reageren, ontstaat het plan om een lijk te stelen en dat vervolgens op de begraafplaats tot leven te wekken. Hoe kom je erop?

Gek genoeg reageren de dames er wel op en hebben ze na dit alles wel zin in sex.

Tot zover de ietwat saaie set-up. Daarna gaat het pas los en krijgen we een aantal bloederige en grafische kills waarna het kerkhof uit de titel ook tot leven komt en het feest pas echt gaat beginnen! Vooral omdat er ook een groepje kinderen naar onderweg is…

Dikke 3,5