Cementerio del Terror (1985)

Alternatieve titels: Cemetery of Terror | Zombie Apocalypse

Mexico
Horror / Fantasy

geregisseerd door Rubén Galindo Jr.
met Hugo Stiglitz, Usi Velasco en Erika Buenfil

Een professor vermoedt dat een wrede moordenaar uit zijn graf kan terugkeren om zijn gewelddadige praktijken voort te zetten. Zijn vrees wordt bewaarheid wanneer een groep tieners besluiten om met Halloween een grap uit te halen door juist het lichaam van deze moordenaar uit het lijkenhuis te stelen. Wanneer de jongelui een aantal spreuken uit een oud magisch boek voorlezen, beseffen ze te laat dat zij daardoor alle doden uit de nabijgelegen begraafplaats hebben opgewekt.

avatar van Vascago
Prachtige poster en het verhaal klinkt weer geweldig.

avatar van wendyvortex
En wat spookten de Mexicanen uit op horror-gebied in de eighties? Eerste half uur is nogal een muffe slasher met kortademige killer, dan zijn we door het puber-slachtvee en gaan we naar de jonge kids die Halloween vieren op het kerkhof en begint het allemaal verdacht wat weg te krijgen van The Goonies, maar dan zitten we al een uur in de film en vrezen we dat we naar één van de vreselijkste misbaksels van het jaar zitten te kijken. Maar dan gaat regisseur Galindo Jr. toch nog even flink uit de bocht als de lieve kindertjes rechtstreeks in Zombi 2 terecht lijken te zijn gekomen en we toch nog een klein half uurtje pret gaan hebben.