Guerrilla Girl (2005)

Denemarken
Documentaire

geregisseerd door Frank Piasechi Poulsen

Regisseur Frank Piasechi Poulsen vraagt zich af waarom een jonge studente uit de stad zich aansluit bij een guerrillabeweging. Hoe is het om jong te zijn en in een land te leven waar de oorlog nooit eindigt en een deel is van ieders dagelijks leven? Wie kiest er dan voor die smalle ideologische basis en voor die gevaarlijke manier van leven van de guerrillastrijder? In de Colombiaanse jungle ligt het trainingskamp van de Revolutionary Armed Forces of Colombia (FARC). Hier volgt Poulsen drie maanden lang de transformatie van Isabel. Hij ziet haar veranderen van jonge vrouw naar guerrillastrijdster. Isabel verlangt er naar deel te worden van een ideologische beweging en is bereid familie, vriend en het leven zoals ze dat tot nog toe kende op te geven. Maar daar is heel wat voor nodig.

avatar van tessai
Alle beelden bij het nieuws over nederlandse meisjes in dienst van de FARC zijn geleend uit deze documentaire. Goede doc 4,5 sterren.

Dat domme wicht had beter deze docu eerst even kunnen bekijken.

avatar van Mug
Mug
Door het nieuwsfeitje wordt de documentaire opnieuw uitgezonden vandaag, op een tijdstip dat dagboek-schrijvende meiden die dromen over de romantische Colombiaanse jungle al lang liggen te slapen.

avatar van SpaghettiWestern
grappig, mensen zitten er echt mee dat zij daar zit.
Heb ik zoiets van:
A- probeer zelf eens uit te zoeken waarom er zo'n beweging bestaat, ipv je te baseren op de gefilterde berichtgeving door de (EVENEENS corrupte en in drugsgeld handelende) Colombiaanse regering
B- en wat dan nog dat zij een Nederlander is. Wij zijn geen Amerikanen die Uber-nationalistisch zijn en denken in categoriën als landgenoten/verraders. Moeten we ons om iedere Nederlander boos maken als die in een groepering zit die niet door de VS wordt ondersteund? Want zo is het nou eenmaal gesteld met de publieke opinie.