Las Amantes del Diablo (1971)

Alternatieve titels: Feast of Satan | Night of the Devils | I Diabolici Convegni

Spanje / Italië
Horror

geregisseerd door José María Elorrieta
met Krista Nell, Espartaco Santon en Teresa Gimpera

Een vrouw, die op zoek is naar haar vermiste zuster, arriveert in een klein kustdorp, waar haar zuster het laatst werd gezien. Wat zij niet weet, is dat haar aankomst opgemerkt wordt door een krankzinnige dokter, die ook leider is van een occulte sekte en die duistere plannen met haar heeft.

avatar van Brix
Een sfeertje heeft de film zeker wel, maar er werd naar mijn smaak veel te weinig mee gedaan.
Echt griezelig is het nergens, en van het beetje nogal zedige bloot zal ook niemand warm worden.
Van de totaal niet lelijke ( ) Oostenrijkse actrice Krista Nell (Hilda Salas in de film) misschien wel.
Hoe triest dat ze maar 29 jaar mocht leven.
Desondanks was ze in haar korte filmloopbaan zeer productief.

Espartaco Santoni (Dr. Tills Nescu ) had behoorlijk wat screen-presence.
Ook daar had meer mee gedaan kunnen worden.
Zijn Engelse dub-acteur klonk soms een beetje als Vincent Price.

Don Jaime de Mora y Aragón, de broer van de Belgische koningin Fabiola heeft ook nog een kleine rol (graaf)
Deze bizarre jetset figuur dook wel vaker op in een stuk of dertig films in totaal.

Aan het begin van de film vond ik de muziek soms tenenkrommend ontoepasselijk, maar dat werd later veel beter, met soms erg goed gekozen muzikale omlijsting.

De 90 minuten leken mij wel 120 te duren moet ik zeggen.
Geen bar-slechte film, maar een teleurstelling was het wel een beetje.