La Blonde de Pékin (1967)

Alternatieve titels: The Blonde from Peking | La Bionda di Pechino | Peking Blonde

1 stem

Frankrijk / Italië / West-Duitsland

geregisseerd door Nicolas Gessner
met Mireille Darc, Giorgia Moll en Edward G. Robinson

Erica Olsen is een jonge vrouw die door onbekende omstandigheden aan geheugenverlies lijdt. Wanneer zij echter wordt geïdentificeerd als de geliefde van een Chinese geleerde, proberen Russische en Amerikaanse geheim agenten haar aan het praten te krijgen en willen de Chinezen haar het zwijgen opleggen. Vanaf dat moment is Erica haar leven niet meer zeker.

avatar van stephan73
Deze film (die ik al tijden in mijn wish-list heb) komt volgend jaar uit in een box met 4 andere jaren 60 / 70 aktiefilms van VCI. Heb hem in de pre-order gezet!