• 8.229.631 stemmen

La Blonde de Pékin (1967)

Avontuur / Drama | 87 minuten

Genre: Avontuur / Drama

Alternatieve titels: The Blonde from Peking / La Bionda di Pechino / Peking Blonde

Oorsprong: Frankrijk / Italië / West-Duitsland

Geregisseerd door: Nicolas Gessner

Met onder meer: Mireille Darc, Claudio Brook en Edward G. Robinson

IMDb beoordeling: 5,0 (125)

Oorspronkelijke taal: Frans

Over La Blonde de Pékin

Erica Olsen is een jonge vrouw die door onbekende omstandigheden aan geheugenverlies lijdt. Wanneer zij echter wordt geïdentificeerd als de geliefde van een Chinese geleerde, proberen Russische en Amerikaanse geheim agenten haar aan het praten te krijgen en willen de Chinezen haar het zwijgen opleggen. Vanaf dat moment is Erica haar leven niet meer zeker.

image

Marc Garland

Christine Olsen

Monsieur Olsen

Douglas - chef C.I.A.

Infirmière Peggy (as Georgia Moll)

Monica Davis

avatar van stephan73

stephan73

Deze film (die ik al tijden in mijn wish-list heb) komt volgend jaar uit in een box met 4 andere jaren 60 / 70 aktiefilms van VCI. Heb hem in de pre-order gezet!