Un Ange (2001)

Frankrijk
Actie

geregisseerd door Miguel Courtois
met Richard Berry, Elsa Zylberstein en Pascal Greggory

Lea komt net de gevangenis uit en wordt opgehaald door haar broer. Deze probeert het ex-vriendje en drugsbaron Zach op te lichten. Een politieagent schiet broer Sam dood als deze zijn wapen op de agent richt. Lea vlucht in de auto van de agent en ontvoert daarbij het zoontje van de agent. De agent wil zijn zoontje terug en raakt daarbij ook verliefd op Lea. Ook gangsterbaas Zach gaat zich ermee bemoeien.

avatar van skip
Redelijke maar wel erg clichematige politiefilm. Het verhaal is niet al te waarschijnlijk maar wordt in een redelijk tempo neergezet waardoor de stomzinnigheid van deze film niet al teveel opvalt en je toch blijft kijken.

De eerste 20 ofzo minuten vond ik de muziek nogal irritant. Daarna wordt het meer een gewone actiefilm met een hoop schieten en bloed. Wat achterop de dvd stond, met haar broer die als engel zou terugkomen, speelt zo goed als geen rol in de ontwikkeling van het verhaal. Daardoor ga je misschien toch met andere verwachtingen de film bekijken, want meer dan een (redelijke) actiefilm is het niet.

avatar van Boenga
Een gigantische overdosis aan cliché's, maar: ik heb me geen moment verveeld.
Goed voor 3*, en een halfje erbij voor de humor (die verder helemaal afwezig was) van de laatste 2 minuten (een 'overzicht' van de lijken met een bijzonder sfeervol muziekje erbij).