Venus in Furs (1967)

1 stem

Drama / Erotiek

geregisseerd door Joseph Marzano
met Barbara Ellen, Shep Wild en Bob James

Een schoenenverkoper, geobsedeerd door de roman 'Venus in Furs', verliest zichzelf in een surrealistische wereld van pijn en genot wanneer hij een weekend doorbrengt in het mysterieuze landhuis van Marna en ontdekt dat het een pervers huis is voor fetisjisten.

Dick2008
In het verleden wel eens gelezen in zo'n bundel erotische verhalen. Zo slecht is deze verfilming van het klassieke verhaal niet, verplaatst naar eind jaren '60. Op momenten wat slaapverwekkend maar eerder vreemd net als de muziek erbij, maar af en toe ook wel weer grappig. Had slechter gekund, had ook beter gekund. Maar als tussendoortje, gelet op de speelduur, is het nog wel te doen. De score bij IMDb valt dan ook nog alleszins mee. Al meerdere keren verfilmd. 2.0/3.0