• 8.227.615 stemmen

Genre: Drama / Thriller

Oorsprong: Duitsland / Ierland / Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Steve Hudson

Met onder meer: Peter Mullan, Gary Lewis en Martin Compston

IMDb beoordeling: 6,9 (994)

Over True North

Een arme visserman neemt een aanlokkelijk aanbod aan om Chinese immigranten te smokkelen. Al snel moet hij ontdekken dat deze illegale praktijken alleen maar dramatische gevolgen kunnen hebben, maar dan is er voor hem al geen weg meer terug.

image

stinissen (crew films & series)

Prachtige poster

avatar van Leoke

Leoke

Ik heb de film een uurtje gekeken. Had hem net zo goed na een half uur al uit kunnen zetten.

2 sterren.

avatar van Elementofone

Elementofone

Ja hallo, stem dan niet. Wie weet is het einde supertof en had er nog een ster bij gemogen... beetje jammer hoor

stinissen schreef:

Prachtige poster

Inderdaad! Echt supermooi

avatar van johnrambo

johnrambo

Een film zonder dikke actie en special effects.

Ondanks dat is deze film voor de liefhebber van een dramafilm zeer de moeite waard.

Ik heb er van genoten, en dat de volle 96 min lang.

We hebben hier over een film, die uit het echte leven gegrepen kan zijn.

Ook het verhaal is boeiend, en er gebeurd voldoende om interresant te blijven.

En ook het einde is tot het laatse moment van de film niet te voorspellen.

Het gevoel dat er bij de vissers is ontstaan door de dramatische gevolgen van het immigranten smokkelen, is als kijker zeker waar te nemen.

Het acteerwerk van Peter Mullan, Gary Lewis en Martin Compston mag er zeker wezen.

3,5 ster

avatar van vranque

vranque

Leoke schreef:

2 sterren.

Ik ben héééél erg benieuwd waarom je er nog een half uurtje aangeplakt hebt.

Ik sluit me aan bij JohnRambo......3,5*

avatar van christophel

christophel

Ik heb hem helemaal uitgekeken, zeker de moeite waard.

*** 3.5

avatar van Spartaan1986

Spartaan1986

Aparte film die in het begin wat losjes lijkt maar al gauw erg realistisch over komt. Vooral het acteerwerk van de oversekste schipper is geweldig

avatar van aideb37

aideb37

Goed verhaal, kan echt gebeuren !! realistise beelden goed camera werk is wel dramatisch vooral het einde . hij is een goede zoon

aanrader voor vele mensen deze film te bekijken wel uitkijken natuurlijk

geef er 4 sterren aan

Vandernagel

Inderdaad een realistische film zonder allerlei opsmuk. Er wordt redelijk goed geacteerd (de 1 beter dan de ander) en leed is er genoeg. Echter het laten zien van menselijk leed wil niet zeggen dat de film voor mij eruit springt.

3,0 sterren

avatar van gentenaar

gentenaar

Zeer realistische film die het uitkijken waard is. Zonder veel bravoure, gewoon harde realiteit, die aantoont hoe erbamelijk sommige mensen leven en er veel voor over hebben om hun levenskwaliteit te verhogen, al kan dit hun leven kosten

4 sterren

avatar van raza1

raza1

Geeft me een onvoldaan gevoel. Heb de film met interesse kunnen bekijken, maar het einde is waardeloos. 2*

avatar van ralfsjam

ralfsjam

mooie film en zeer realistisch neer gezet. mooie shots en een geweldige cast! kan er verder weinig over zeggen, alleen dat hij zeer de moeite waard is! en kijk hem wel helemaal uit! een dikke 3.5

avatar van ASroma

ASroma

absoluut een topper in zijn soort, ongeloofelijk verhaal en boeit tot het einde. Het leven gaat niet over rozen zullen we maar zeggen...

3,5 ster

avatar van raymondg

raymondg

Zoals ik intussen gewend ben van BBC produkties: hoge kwaliteit en inhoudelijk niveau. Geen special effects gigant maar een goede film die je zal raken, als je gevoel hebt.

avatar van Jan met de pet

Jan met de pet

Zeker niet slecht is het kijken waard, vooral het laatste gedeelte zal je gevoel raken, eeste uur 2 laaste gedeelte een 3 dus: 2,5

avatar van nightbreed

nightbreed

Goed en naturel acteerwerk maar sommige stukjes van de film wisten me niet genoeg te boeien.

Het geheel straalt wel realisme uit.

Aan het einde wordt de film boeiender maar het einde is toch een beetje een afknapper, er is gekozen voor de makkelijke weg.

Ik zit bij deze film op 6,5/10

Dat rond ik op 3,5 af omdat het zo'n heeeeeeerlijk weer is.

avatar van BlueSword

BlueSword

vond dit een vreselijke saaie film, boeide me echt nergens, ik wist ook niet echt wat ik moest verwachten want had nog nooit van de film gehoord..

avatar van lindakroes

lindakroes

Aardig filmpje maar inderdaad beetje saai ....

avatar van The Scorcher

The Scorcher

De directie en acteerprestaties zijn geweldig, ook het scenario is uitstekend.

avatar van Near_Dark

Near_Dark

Zoals gewoonlijk wist ik totaal niet meer waarover deze film ging die'k ooit had opgenomen van TV, maar ik had er het volste vertrouwen in

Aanvankelijk gaat alles er gemoedelijk aan toe tussen de bemanningsleden, na een magere visvangst komen ze aan te Oostende om hun vangst te slijten in de Vismijn en gaan ze daarna een nachtje stappen. Dit levert enkele leuke scènes op van Riley die zich te buiten gaat aan een losbandig feestje in een bordeel

Maar vanaf het moment dat de illegale Chinezen aan boord zijn en het bij de medeplichtigen begint te dagen dat de reis terug naar Ierland langer zal duren dan gedacht slaat de sfeer om naar wanhoop en radeloosheid over het lot van hun illegale bemanning. Ze moeten namelijk nog langs de ijskoude Noordelijke wateren om genoeg vis te vangen vooraleer terug te kunnen keren naar Ierland.

Intussen verkleumen de Chinezen in het scheepsruim en zijn ze de uitputting nabij nadat ze ook nog eens een Noordwesterstorm moeten trotseren...

De opnames op zee zijn erg knap gedaan, je waant jezelf middenin een zware storm en ziet hoe de bemanning wanhopig op vis vangt, goed wetende dat in het scheepsruim een 20-tal Chinezen afzien van kou en ontbering.

7/10.

Dit is een gitzwart Drama over Illegale vluchtelingen die veel geld hebben betaald aan mensensmokkelaars om vanuit hun moederland de armoede te ontvluchten in de hoop hier in het rijke Westen veel geld te kunnen verdienen, wat ze niet wisten is dat de reis minder aangenaam zou verlopen dan ze verwacht hadden...

Een aanrader voor cinefielen

in en in triest. Maar helaas realiteit. Dit gebeurd nog steeds. Goeie film, simpel, maar realistisch.

avatar van K. V.

K. V.

Deze film voor een prikje kunnen kopen, nu eens bekeken en 'k heb het me niet beklaagd.

'k vreesde nog een beetje dat het allemaal kommer en kwel zou zijn en alleen maar drama, maar omdat het verhaal zich grotendeels op een boot afspeelde, werd het toch nog een redelijk avontuurlijke reis, zeker als ze dan nog in een storm terecht kwamen.

De cast deed het overtuigend en je leefde wel mee met de verschillende personages.

'k was aangenaam verrast door deze film en 'k vond het een aanrader.

Oja, als België hun imago wat wil opkrikken in het buitenland, zijn pornofilms als souvenirs geen goed idee

scorsese

Uitstekende film waarin de bemanning van een vissersboot illegale vluchtelingen meeneemt zonder medeweten van de kapitein. Een film die de harde realiteit laat zien van de illegale vluchtelingen. De film oogt zeker realistisch, ondanks de intrede van wat thriller-elementen en paar minder geloofwaardige personage-ontwikkelingen.

avatar van Movsin

Movsin

Goede film over mensenhandel met een dramatische afloop.

Rauwe realiteit en ook emotionaliteit.

Behoorlijke opbouw en Peter Mullan en co zijn gevestigde Britse acteurs, verdienstelijk om het verhaal een sterk karakter te helpen meegeven.