Dame Sobh (2005)

Alternatieve titel: Day Break

Iran

geregisseerd door Hamid Rahmanian
met Hosein Yari, Atash Taghipour en Maryam Amirjallali

Mansour (Hosein Yari) is een ter dood veroordeelde in een Iraanse gevangenis. Op grond van een Koranvers zou de familie van zijn slachtoffer hem kunnen vergeven. Anders moet de familie zelf het vonnis voltrekken. Maar ze zijn nu al drie keer niet komen opdagen bij het schavot. De martelende onzekerheid heeft een vernietigend effect op Mansour. Versteend denkt hij aan vroeger. Hij leidde zijn ouders en zijn vrouw van het zonnige platteland naar de grijze metropool Teheran, op zoek naar werk dat er niet was.

avatar van Mug
Mug
Ten eerste, prachtige poster die hier in vol ornaat te bewonderen is.

Ten tweede, de film is te zien tijdens het Amnesty International Filmfestival, 14-18 maart, Amsterdam + Den Haag.