O Jardim Do Outro Homem (2007)

Alternatieve titel: Another Man's Garden

Portugal / Mozambique / Frankrijk

geregisseerd door Sol de Carvalho
met Gigliola Zacara, Evaristo Abreu en Maria Amélia Pangane

Mozambique. Sofia woont met haar familie in een schamel huis aan de rand van het kokende en wriemelende Maputo vader is mijnwerker en verblijft ver van huis. Zij wil dokter worden en studeert voor haar ingangsexamen. Het begint al slecht: haar enige uniformbloesje is verbrand en er is nauwelijks geld om een nieuw exemplaar te kopen. En er is ook een leraar gestorven. Aids, zo blijkt. Ook Sofia's levenslustige vriendin Jessica had met hem geslapen. Leraars aan die school hebben op dat vlak blijkbaar weinig scrupules. Neem nu die leraar biologie die Sofia wel ziet zitten - en niet alleen om haar een getuigschrift te geven.