L'Appel des Arènes (2005)

Alternatieve titel: Wrestling Grounds

Senegal

geregisseerd door Cheikh Ndiaye
met Mohamed Ndao en Aziz Ndiaye

Dakar. In Senegal heeft worstelen een lange, eerbiedwaardige geschiedenis. Het maakt deel uit van de culturele identiteit van het land. Een worstelaar is er een soort wijze: wie wil winnen, moet natuurlijk trainen, maar dient zich ook geestelijk voor te bereiden. De negentienjarige Nalla is van goede komaf en zijn familie kan zijn fascinatie voor die, in hun ogen, volkse en veel te harde sport helemaal niet toejuichen. Vrachtwagenchauffeur en bekend worstelaar André heeft Nalla eerder uit de handen van een jongerenbende gered en zo is hij in contact gekomen met de sport. In dat milieu ontmoet de jongen Sory. Die is van een ander kaliber: een kleine crimineel en gokker die de duistere kant van Dakar maar al te goed kent. Toch worden de jongelui goede vrienden. Ondertussen zindert de stad in afwachting van de aanstaande wedstrijd tussen de grote jongens, de kampioenen Malew en Tonnère.