Wingspan (2001)

Documentaire

geregisseerd door Paul McCartney en Mary McCartney
met Paul McCartney en Mary McCartney

Paul McCartney wordt geïnterviewd door zijn dochter Mary en vertelt zijn levensverhaal over de periode van ca. 1970 tot 1978.

Goed overzicht van de periode van Paul McCartney met Wings, alleen jammer dat geen van de ex-bandleden aan het woord is geweest. Het zou toch leuk zijn om bijvoorbeeld Denny Lane zijn zegje te laten doen, tenzij hij negatieve gevoelens heeft over deze periode. Dat zou mij overigens niets verbazen, aangezien McCartney nogal bazig kan wezen.

McCartney zelf.

Da's eigenlijk wat deze docu interessanter maakt dan de andere Beatles docus die ik gezien heb. Die komen meestal met wat archiefbeelden en herinneringen van bijfiguren, het is een stuk boeiender om een McCartney door een McCartney geïnterviewd te zien worden.

Stukje over de Beatles is overigens maar kort, McCartney heeft blijkbaar nog in een andere band gezeten (kende een nummertje of twee maar de rest heeft de tand des tijds duidelijk minder goed overleefd). Om zich wel grappig om te zien hoe in Wing het ene na het andere bandlid vervangen werd, waar The Beatles net één blok waren.

Maar verder is dit wel weer een gevalletje "de persoon moet je boeien". Vind McCartney niet geweldig, z'n muziek ook niet, dus is het allemaal niet zo geweldig.