Blauäugig (1989)

Alternatieve titel: Blue-eyed

West-Duitsland / Verenigde Staten / Argentinië

geregisseerd door Reinhard Hauff
met Götz George, Miguel Ángel Solá en Julio De Grazia

Johann Neudorf heeft als adviseur voor de regering van Argentinië carriére gemaakt. Zijn zoon is zojuist aan de miltaire academie afgestudeerd. Alleen zijn dochter Laura is anders van karakter. Ze werkt als lerares en sympathiseert met de linkervleugel van de ondergrondse verzetsbeweging. Als ze plotseling door de politie wordt gearresteerd en onvindbaar is, start Johann een zoektocht naar haar verdwijning. Al gauw wordt hij geconfronteerd met de duistere kanten van deze samenleving: verdachtmakingen, marteling en moord. Daardoor komen de herinneringen aan zijn kindertijd in Tsjechoslowakije weer naar boven.