Black Hills Ambush (1952)

1 stem

Western

geregisseerd door Harry Keller
met Allan Lane, Black Jack en Eddy Waller

Nugget Clark zit in nood; zijn transportbedrijf wordt voortdurend overvallen door bandieten met Bart Henchman aan het hoofd. Rocky Lane, een bekende revolverheld en vriend van Nugget Clark, gaat achter de bandieten aan...

avatar van mr rumson
Deze B western heeft mij weten te verrassen in positieve zin .
Ondanks zijn korte lengte zit deze western vol van de actie en het tempo ligt dan voor een western vrij hoog.
Mooi is te zien hoe Rocky Lane met zijn paard Black jack als een wervelwind over de vlakte raast.
Ook met de knokpartijen is niks mis mee en die kun je gerust aan Rocky Lane over laten.
Op de manier hoe hij stoot zal het mij niks verbazen als hij boks les heeft gehad of zelfs nog gebokst heeft. De vuurgevechten vond ik dan wel wat te gemaakt maar daar staat tegen over dat er een spectaculaire stunt met een huifkar inzit.
Het verhaaltje heeft niet veel diepgang maar is op zich nog best goed om te boeien .
En daar is deze western toch nog aardig in gelukt om mij weten te boeien maar voor je het weet is het ook weer voorbij .
Leuke western om een keer gezien te hebben