• 10.595 nieuwsartikelen

Geregisseerd door: Peter Godfrey

Met onder meer: Angela Lansbury, Raymond Burr en Dick Foran

Gesproken taal: Engels

Plot Please Murder Me!

"THE DEADLIEST PACT EVER MADE!"

Een advocaat wint een rechtszaak voor zijn cliënte, een vrouw die verdacht werd van moord. Na de rechtszaak komt hij erachter, dat zij wel degelijk de moord heeft gepleegd en dat zij hem misleid heeft. Hij krijgt gewetenswroeging, maar hij weet, dat zijn ex-cliënte niet op nieuw berecht kan worden en hij bedenkt een plan om haar toch veroordeeld te krijgen.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Attorney Craig Carlson

Joe Leeds

Dist. Atty. Ray Willis

Lou Kazarian

Det. Lt. Bradley

Policeman on witness stand

avatar van Dogie Hogan

Dogie Hogan

Deze Noir met die prachtige titel heeft nog een aardige, lange filmposter: Link.

avatar van Dogie Hogan

Dogie Hogan

Please Murder Me'' is hier te bekijken.

avatar van MNV2

MNV2

Behoorlijk goede maar wel voorspelbare Noir die me wat deed denken aan Double Indemnity. Vooral de rechtbankscène en het einde was spannend om te volgen maar zoals gezegd wel niet bijster origineel allemaal, daarvoor had ik teveel het gevoel dat het allemaal al wel eens eerder gedaan is geweest. Het acteerwerk vond ik vooral van Angela Lansbury nogal behoorlijk matig bij momenten, het leek wel alsof ze haar tekst letterlijk uit het hoofd afdreunde. Het was dan ook pas op het emotionele einde dat ik wel wat onder de indruk geraakte van haar kunnen als actrice. Ook Raymond Burr en de rest van de cast was voor mij onbekend, al brachten zij het er wel overtuigend genoeg vanaf. Niet zo bijzonder dus, maar wel zeer vermakelijk en het einde stak wel goed in elkaar.

3.0 sterren

avatar van clubsport

clubsport

Het uitgangspunt is beslist boeiend maar de uitvoering viel me toch nogal tegen , op een of andere manier kwam het op mij nogal gezapig over , de spanningsopbouw ( ook naar het besef van Carlson dat Myra schuldig was )

werd nogal slecht uitgewerkt .

Dan blijft er nog de vraag over hoe hij haar alsnog te pakken kan nemen , maar ook dat is ( hoe aardig verzonnen ook) niet heel erg bevredigend .