• 8.609.255 stemmen

Genre: Misdaad / Drama

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Thorold Dickinson

Met onder meer: Valentina Cortese, Audrey Hepburn en Serge Reggiani

IMDb beoordeling: 6,2 (691)

• Netflix Bekijk via Netflix
  • Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Secret People

"LOOK OUT FOR THIS MAN! HE LIVES! AND LOVES! AND MURDERS!"

1930. Maria en Nora zijn zussen wiens vader om politieke redenen is vermoord. Ze worden geadopteerd door een vriendelijke Italiaanse restaurateur waarna ze het verlies van hun vader proberen te verwerken en verder gaan met hun leven. Maar wanneer een oude familievriend in beeld komt, worden de meisjes geworpen in een maalstroom van internationale intrige.

image

Maria Brentano / Brent / Lena Collins

Nora Brentano

Miss Jackson

Inspector Eliot

Nora Brentano as a child

Undetermined (Minor Role - Paris Sequence) (onvermeld)

Sergeant Newcome

Prachtige film , in deze tijd , niet onwerkelijk, heb ervan genoten, uiteraard wat de prestaties waren van Audrey Hepburn. Niet zo lang geleden in 1952 had ze het verdikt gekregen dat ze als balletdanseres haar carriere moest vergeten, maar in deze film top. Benieuwd wat de Nederlandse titel is voor deze film met o.a. Audrey Hepburn.

scorsese

Aardige film waarin twee zusjes naar Engeland vluchten vanwege het politieke klimaat in hun eigen land. Deze film die een mix is tussen thriller en drama speelt zich af tijdens het interbellum. Een goed verhaal, maar sommige zaken gaan wellicht iets te snel. Ook het acteerwerk van Valentina Cortese is soms nogal melodramitisch. Verder nog een vroege rol van Audrey Hepburn die hier meer danst dan dat ze tekst heeft.

kappeuter (crew films)

Als Audrey Hepburn fan ben ik blij dat ik deze Ealing Studio film heb kunnen zien.

Audrey Hepburn was toen 23, maar ze ziet er hier niet ouder uit als 16 jaar.

Het verhaal is net spannend genoeg en is boeiend. De geheime organisatie neemt wel heel veel (onnodige) risico's... Het einde voelt erg afgerafeld aan, en ineens is de film voorbij.

Wel interessant dat het deels een Italiaanse cast betreft.

avatar van Dutchfan

Dutchfan

Wel erg veel drama in deze film.

Actrice Valentina Cortese is overdreven melodramatisch in haar acteren en dat gaat op den duur irriteren.

Audrey Hepburn is charmant in een klein rolletje.