Secret People (1952)

Verenigd Koninkrijk
Misdaad / Drama

geregisseerd door Thorold Dickinson
met Valentina Cortese, Audrey Hepburn en Serge Reggiani

Maria en Nora zijn zussen wiens vader om politieke redenen is vermoord. Ze worden geadopteerd door een vriendelijke Italiaanse restaurateur waarna ze het verlies van hun vader proberen te verwerken en verder gaan met hun leven. Maar wanneer een oude familievriend in beeld komt, worden de meisjes geworpen in een maalstroom van internationale intrige.

Prachtige film , in deze tijd , niet onwerkelijk, heb ervan genoten, uiteraard wat de prestaties waren van Audrey Hepburn. Niet zo lang geleden in 1952 had ze het verdikt gekregen dat ze als balletdanseres haar carriere moest vergeten, maar in deze film top. Benieuwd wat de Nederlandse titel is voor deze film met o.a. Audrey Hepburn.