Le Schiave Esistono Ancora (1964)

Alternatieve titels: Les Esclaves Existent Toujours | Slave Trade in the World Today | There Are Still Slaves in the World

Italië / Frankrijk
Documentaire / Drama

geregisseerd door Maleno Malenotti en Roberto Malenotti
met de stem van Allen Swift

Een uit het ware leven gegrepen documentaire bewijst dat de afschuwelijke slavenhandel geen nachtmerrie van het verleden is. Beelden van harems, paleizen en bordelen in India, Arabië, het Midden-Oosten en Afrika tonen aan hoe de rechten en de waardigheid van mensen regelmatig uit geldzucht, macht en genoegen worden genegeerd. De vrouwen in "gevangenschap", worden verhandeld als goederen op een markt, zoals in de oude tijd...