J'aurais Voulu Être un Danseur (2007)

Alternatieve titel: Gone for a Dance

1 stem

België / Luxemburg
Drama / Muziek

geregisseerd door Alain Berliner
met Vincent Elbaz, Cécile De France en Jean-Pierre Cassel

François Maréchal (Vincent Elbaz) is de uitbater van een videotheek en leidt een gezapig leven, tot op de dag dat hij Singin' in the Rain te zien krijgt en hij koste wat het kost tapdanser wil worden. Hij verlaat vrouw en kind, raakt in de ban van de musical en komt meer te weten over zijn familiaal verleden.

Wat een mooie film had kunnen zijn over (tap)dansen, werd al snel een belachelijke klucht op zichzelf. Verkeerd gekozen acteurs (drie generaties aan acteurs in deze film lijken op elkaar als twee druppels water), stomme gebeurtenissen (een verhaal in een verhaal in een verhaal) en dergelijke zorgen ervoor dat deze film snel vergeten wordt. Zelfs de muziek kan de prent niet redden.