Fabrik der Offiziere (1960)

West-Duitsland
Misdaad / Oorlog

geregisseerd door Frank Wisbar
met Helmut Griem, Horst Frank en Carl Lange

Zomer 1944. Op een officiersopleiding ergens in Duitsland worden aan de lopende band nieuwe lichtingen voor het front opgeleid. Het bont samengestelde kader van de instructeurs is een weerspiegeling van verschillende karakters van het ten onder gaande Derde Rijk. Als bij een pioniersoefening de jonge luitenant Barkow door een springlading om het leven komt, leidt luitenant Krafft het onderzoek naar het ongeluk. Al gauw ontdekt hij dat er sprake is van een opzettelijke dood

avatar van Darbie
Naar de gelijknamige roman van de Duitse (en aldaar zeer bekende) schrijver Hans Hellmut Kirst.