The Birdmen (1971)

Alternatieve titels: Escape of the Birdmen | Operation Braindrain - Codename: Chessboard

Drama / Oorlog

geregisseerd door Philip Leacock
met Doug McClure, Rene Auberjonois en Chuck Connors

In het heetst van de Tweede Wereldoorlog wordt de Amerikaanse soldaat Harry Cook, naar Noorwegen gestuurd om er een wetenschapper te beschermen. Deze man is namelijk druk bezig met het ontwerp van een Duitse atoombom en dat moet natuurlijk worden verhinderd. Maar vooraleer ze uit Europa kunnen ontsnappen, worden ze betrapt en naar een POW-gevangenenkamp gelegen aan de Duits-Zwitserse Alpengrens gestuurd. Cook moet nu een manier zien te vinden om de wetenschapper in veiligheid te brengen, vooraleer de Gestapo hen opspoort en Cook's ware identiteit achterhalen.