Abduction: The Megumi Yokota Story (2006)

1 stem

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Documentaire

geregisseerd door Patty Kim en Chris Sheridan
met Megumi Yokota

Het lijkt een vermiste personenzaak zoals velen: in 1977 wordt de 13-jarige Japanse Megumi Yokota spoorloos vermist nadat ze in haar woonplaats Niigata naar school is gelopen. Maar achter dit drama blijkt na jarenlang onderzoek een grootscheeps complot te zitten. Megumi en enkele anderen zijn ontvoerd door Noord-Koreaanse spionnen om te fungeren als trainingspartners voor collega's die zich moeten voordoen als echte Japanners. Megumi's ouders en andere families dwingen de Japanse regering van president Koizumi actie te ondernemen om hun kinderen terug te krijgen.

Klinkt interessant.